XVAY Marknadskonsult

Hållbar kommunikation i alla led.

Saknar ditt företag någon som kan marknadsföring?

Eller är du kanske ensam i din roll som marknadschef/marknadsansvarig och skulle behöva avlastning eller ett bollplank?

Jag erbjuder stöd och support precis som en anställd kollega, men bara så mycket som du själv tycker du behöver.

Företag utan egen marknadsavdelning erbjuds en flexibel och skalbar tillgång till marknadsföringskompetens på både strategisk och praktisk nivå. 

Vilket är vårt mål? Att skapa en lika effektiv kommunikation online som offline. Huvudfokus ligger på att helt och hållet rikta in sig på kundresan, anpassa budskapet efter vem det är till för och när det levereras, samt att göra det så effektivt och hållbart som möjligt för alla intressenter.

Linda_webb_bw

Projektuppdrag eller abonnemang?

Vad passar dig bäst.

Ta hjälp i enskilda projekt eller abonnera i den omfattning som du har fortlöpande behov av.

Tjänster

Projektuppdrag

Projektuppdrag kan vara bra att börja med när nya marknadsföringsåtgärder eller strukturer ska skapas eller om någon befintlig del ska utvecklas. För varje projekt presenteras en tydlig offert med ingående moment och tidsplan.


Tjänster

Abonnemang

Med ett abonnemang blir samarbetet mer som en anställd kollega. Vi kan jobba med flera projekt samtidigt, du behöver inte förklara allt från början och vi slipper att utvärdera offert för varje uppgift. Ett  abonnemang säkerställer att företagets marknadsföring fortlöpande upprätthålls, förädlas  och utvecklas.


Tjänster

Stöd till befintlig personal

Som marknadschef/marknadsansvarig är det ibland svårt att få tiden att räcka till. Är du ensam i din roll i företaget så kan ett samarbete med en likasinnad ge dig den där extra inspirationen du behöver. Minskad överbelastning och ökad effektiviteten är bara några av de positiva effekterna.


Låt mig hjälpa till

Bli avlastad med små som stora uppgifter:

  • Hållbarhetskommunikation
  • Välja en ny reklambyrå mellan ett antal kandidater
  • Välja ny leverantör av webbsajt/hemsida
  • Hjälp med upphandling/pitch
  • Uppdatera webbsidor
  • Sköta löpande annonsering på LinkedIn/Facebook/Instagram
  • Skapa trycksaker som broschyrer, kataloger, säljblad, visitkort, årsredovisningar
  • Skapa content till sociala och digitala kanaler
  • Skapa nyhetsbrev 
  • Storformat såsom skärmar och bildekor
  • Kampanjplanering
  • Säljstöd
  • CRM
  • Hubspot
  • Kundresor
  • Automatisera och effektivisera processer
  • Enklare fotografering på medarbetarna, företagets produkter eller andra typer av bilder som företaget behöver
_DSC3057_bw

"Jag är stolt över att kunna säga att jag har blivit utnämnd till en av Sveriges 100 mäktigaste kvinnor inom bilbranschen 2021 med fokus på digitalisering och marknadsföring. Det är något som jag är otroligt ödmjuk och hedrad över."

OM MIG
 

Linda Lindström

Jag har startat upp inhousebyrå två gånger under min karriär i två olika branscher och det har gett mig en djup förståelse för hur man driver kundupplevelse och varumärkesutveckling framåt. 

Jag skulle beskriva mig själv som en Online & Offline Marketing Manager då jag har lika mycket erfarenhet inom både tryckt och digitalt media. Jag navigerar sömlöst mellan olika enheter och anpassar texter, bilder och illustrationer för varje plattform och trycksak. Det viktigaste för mig när jag arbetar är att allt flätas samman, att det finns en tydlig identitet och att kundupplevelsen maximeras oavsett vilket kanal kunden föredrar att använda.

Min resa började hos en livsmedelsgrossist där jag tog fram recept, höll provsmakningar, fotograferade mat och produktbilder, designade förpackningar, kataloger, säljblad och broschyrer. Här skapade jag även mina första två webbplatser och fördjupade mig i SEO, Google och sociala medier.

Därefter gick jag vidare till bilbranschen där jag har varit involverad i allt från imponerande bildekorer, broschyrer, DR, tryckta annonser, redaktionella artiklar, digitala banners, radio till små stenskottplåster. Det digitala utbudet och utmaningarna var omfattande och det mest roliga och lärorika var att förstå kundresan och hur man kan hjälpa kunden när de är mottagliga för det. Genom att använda verktyg som Hubspot och innehåll som nyhetsbrev, sociala medier, Google Ads, bannerannonsering, webbplatser och smarta formulär skapades ett digitalt ekosystem där kundupplevelsen talade ett tydligt språk av kärlek när man analyserade resultaten.

 

Kontakt

Lämna dina uppgifter så kontaktar jag dig.